Verkkoliiketoiminta vauhtiin – kasvua kotimaasta ja kv-markkinoilta
Eikö verkkokaupan kasvu tapahdu toivottavalla tavalla? Loistavatko kansainväliset asiakkaat poissaolollaan?
Koulutusohjelma yrityksille, jotka haluavat parantaa nykyisen verkkokauppansa myynnillistä tehokkuutta tai jotka hakevat verkkokaupan avulla kasvua kansainvälisen liiketoiminnan suunnitteluun / aloittamiseen / kehittämiseen.
Koulutuspaikka on Helsingissä hyvien liikenneyhteyksien päässä. Mahdollisuus myös etäosallistumiseen.
Koulutuksen aikataulu:
Helmikuu 2020 – syyskuu 2020
- Valmennus alkaa 12.2.2020 ja kestää 30.9. asti
- 12 yhteistä koulupäivää 3 – 4 viikon välein,
koulutuspäivien välissä jalkautetaan osaamista omaan
yritykseen. - Yrityskohtaiset workshopit sovitaan erikseen
koulutuksen alettua.
Koulutuksen sisältö:
1) Asiakasymmärrys verkkoliiketoiminnan kasvun lähteenä
- 12.2. Yrityksen kasvustrategian uudistaminen: asiakkaat, tuotteet ja markkinat
- 11.3. Asiakaslähtöisyys, tavoiteasiakaskunta ja arvon tuottamisen keinot
- 1.4. Kansainvälistymisen mallit verkkoliiketoiminnassa. Kansainvälisen kasvun rahoittamismahdollisuudet.
- Työpajapäivä 1: ajankohta sovitaan erikseen
2) Verkkokaupan myynnillisyyden parantaminen
- 22.4. Oman verkkokaupan nykytilan arviointi ja kehityskohteiden tunnistaminen.
- 13.5. Asiakaspolkujen kartoitus ja kehittäminen: ostamisen helpottamisen logiikka.
- 27.5. Asiakaskokemuksen johtaminen verkossa: kertakaupasta jatkuvaan asiakkuuteen ja suosittelijaksi.
- 17.6. Kilpailija-analyysi tavoitemarkkinoilla: Omien vahvuuksien tunnistaminen tavoiteasiakaskunnassa.
3) Markkinoinnin tehostamisen keinot
- 12.8. Markkinointisuunnitelma ja markkinointiviestin laatiminen
- 26.8. Sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, digimarkkinoinnin systemaattisuus
- 16.9. Hakukoneoptimointi ja hakukonemarkkinointi, SoMe-markkinointi, konversio-optimointi ja tarkka-analytiikka
- 30.9. Työpajapäivä 2 & valmennuksen päätös
Faktat & panostukset
- Koulutuksessa keskitytään verkkokaupan myynnillisen tehokkuuden parantamiseen ja kohdeasiakasryhmiä puhuttelevien digitaalisten markkinointitoimenpiteiden suunnitteluun.
- Koulutuksessa annetaan valmiuksia kansaivälisen liiketoiminnan suunnitteluun.
- Onnistuneita yrityscaseja tuodaan esille sekä kotimaasta että ulkomailta.12 yhteistä valmennuspäivää Helsingissä
- Lisäksi yksi (1) yrityskohtainen workshop-päivä
Mitä yritys saa, kun osallistuu valmennukseen?
- Asiantuntija-apua ja ideoita oman verkkoliiketoiminnan myynnilliseen kehittämiseen ja kansainvälisen kasvun suunnitteluun.
- Valmiuden käyttää uusimpia digimarkkinoinnin keinoja omissa markkinointitoimenpiteissä.
- Tukea ja keinoja kansainvälisen liiketoiminnan aloittamiseksi ja rahoituksen suunnittelemiseksi.
- Konkreettisia case-kuvauksia onnistuneista verkkoliiketoimintaratkaisuista kansainvälisellä tasolla.
- Käytännönläheistä osaamista ja uusia kontakteja.Vertaisoppimista ja -kokemuksia.
- Verkkokaupan laatumerkkiprosessin osana kehitystyötään (laatumerkki.fi) sekä vuoden mittaisen jäsenyyden Ohjelmisto-ja e-business ry:ssä (uusille jäsenille).
Koulutuksen toteuttaa:
Ohjelmisto- ja e-business ry & Pro Growth Consulting Oy yhteistyössä Uudenmaan ELY-keskuksen kanssa.
Koulutuksen hinta:
Koulutuksen hinta sisältää kaiken yllä mainitun. Kustannus yritykselle määräytyy yrityksen koon mukaan. Kaikkiin hintoihin lisätään arvonlisävero.
Yrityskoko 1-49 hlöä
Yrityksen maksuosuus | osallistuva hlö
Yrityskoko 50-249 hlöä
Yrityksen maksuosuus | osallistuva hlö
Yrityskoko 250- hlöä
Yrityksen maksuosuus | osallistuva hlö
Referenssejä verkkokaupan koulutuksistamme
Haastattelussa Jani Henriksson ja Suvi Palokari Kopio Niini Oy sekä Tomi Siltamies Smart Golf Oy