26.3.2020: Miten tehdä lisämyyntiä nykyasiakkaille onnistuneesti? (online)
Aika: 26.03.2020, 17:00-19:30
Paikka: ONLINE

Ohjelmassa

Kaikkihan sen tietää: lisämyynti nykyasiakkaille on tehokkaampaa ja tuottavampaa kuin uusasiakasmyynti. Silti leijonanosa softafirmojen myyntiefforteista laitetaan uusasiakashankintaan, ja niin siihen keskittyvät useimmat myyntikoulutuksetkin. Miksi näin?

Monelle softafirman johtajalle on todennäköisesti hähmäistä, miten asiakkuuksien johtamista ja lisämyyntiä konkreettisesti tehdään. Termejä – kuten segmentointi, asiakasstrategiat, avainasiakkaat, analyysi, Key Account Management ja niin edelleen – viuhuu, mutta mistä aloittaa arjessa. Ja mistä taas kehittää systemaattisesti eteenpäin, kun on jo päässyt alkuun?

Jäsenillassa käsitellään konkreettisesti muun muassa eri asiakkuuksien hoitomalleja ja miten asiakkuuksien johtamiseen saa otetta. Ja tietenkin, miten hoitomallien toteutuminen varmistetaan. Hoitomallilla tarkoitetaan siis niin sanottuja Customer Care -malleja, joissa huomioidaan asiakkaan ostoprosessi, preferenssit, motiivit ja arvo taustalla, sekä valittu asiakkuusstrategia.

Vertaispuheenvuorossa Integral Oy:n perustajaosakas ja toimitusjohtaja, Anne Ebeling, kertoo omia kokemuksiaan asiakassegmentoinnista ja asiakkuuksien hoitomalleista pitemmältä ajalta.

Lisämyynnistä nykyasiakkaille ovat puhumassa Virpi Europaeus (Customer Realtionship Management Coach) ja Lauri Mähönen (Liiketoiminnan kehitysjohtaja Suomi, Puola ja Baltia), Bisnode Oy.

Europaeus avaa meille Asiakkuuksen johtamisen työkenttää ja toimintamallin rakentamisen vaiheita sekä hoitomallien käyttöä asiakaskannan asiakaskannan jalostamisen ja lisämyynnin varmistamisen työkaluina.

Mähönen puolestaan käsittelee myyntimahdollisuuksien tunnistamista ja niiden tuottamista tekoälyn avulla. Case-esimerkkinä rahoitusyhtiö & miten tunnistetaan asiakkaan ostoajankohta (CorporateLoanPredicition). Lisäksi käsittelyssä myyntimahdollisuuksien digitaalinen aktivointi ja case-esimerkkinä Siemens PLM Software.

Jäsenilta järjestetään tällä kertaa online. Tervetuloa mukaan!

Aikataulu

Klo 17.00 jäsenilta alkaa (online):

  • Kokemuksia asiakassegmentoinnista ja asiakkuuksien hoitomalleista | Anne Ebeling, Integral
  • Asiakkuudet haltuun ja kasvamaan konkreettisilla asiakkuuksien hoito-ohjelmilla | Virpi Europaeus, ProGrowth Consulting
  • Myyntimahdollisuuksien tunnistaminen osana asiakkuuksien johtamista & Miten tunnistetaan asiakkaan ostoajankohta | Lauri Mähönen, Bisnode
  • Q&A

Jäsenilta päättyy klo 19.30

Puhujat

Anne Ebeling

Integral Oy:n perustajaosakas ja toimitusjohtaja

Virpi Europaeus (VTM)

Co-founder, Pro Growth Consulting Oy

  • Liki 20 vuoden kokemus liikkeenjohdon konsulttina, substanssialueena erityisesti asiakkuuksien ja myynnin johtaminen b2b ympäristössä, asiakkaina aiemmin Suomen suurimpia pörssiyrityksiä, vuodesta 2015 alkaen pääasiassa kasvuhakuisia pk-yrityksiä nykyisen yrityksen puitteissa
  • Toiminut yrittäjänä ja asiantuntijayrityksen johtajana n. 15 vuotta
  • Julkaissut mm. Asiakkuuksien johtamisen käsikirjan (Bonnier, toim. yhdessä Jarmo R. Lehtisen ja Olli-Pekka Pohjanmäen kanssa) 2007.
  • Nykyinen yritys: Pro Growth Consulting Oy, toinen perustajaosakkaista. Yrityksen missiona on auttaa suomalaisia pk-yrityksiä kasvamaan, kansainvälistymään ja luomaan uusia työpaikkoja Suomeen.

Lauri Mähönen (MBA)

Liiketoiminnan kehitysjohtaja (Suomi, Puola ja Baltia) Bisnode Oy:ssä

  • Yli 13 vuoden kokemus myynninjohtamisesta sisältäen niin kenttä-, puhelin-, verkko- kuin partnerikanavat
  • Lähes 10 vuoden kokemus ohjelmistoliiketoiminnasta konsulttina ja tiiminvetäjänä
  • Nykyisin vastuulla lähes 50 henkilön myynnin ja markkinoinnin ammattilaisia Suomessa ja uusien kasvualueiden vastuu Puolassa ja Baltiassa