26.4.2022: Miten saat ansaittua medianäkyvyyttä?
Aika: 26.04.2022, 09:00-10:30
Paikka: Online

Tilaisuuden tallenne nyt materiaalipankissa. Katso!

Ansaittu medianäkyvyys on kasvuhakuiselle ohjelmistoyritykselle arvokasta julkisuutta: Se on yksi parhaista tavoista kohottaa yrityksen kokonaisnäkyvyyttä ja luoda yritykselle uskottavuutta.

Ansaitulla medianäkyvyydellä voidaan esimerkiksi lisätä yrityksen myyntiä, vauhdittaa kansainvälistymistä uusilla markkinoilla ja parantaa exit-mahdollisuuksia pitkällä aikavälillä.

Lisäksi sen avulla voidaan rakentaa haluttua työnantajamielikuvaa, joka helpottaa rekrytointia ja on tähdellistä myös tärkeiden osaajien sitouttamisessa yritykseen.

Ansaituksi medianäkyvyydeksi lasketaan toimituksellinen sisältö, jonka journalisti on luonut ilman vastiketta, kuten maksua, yritykseltä.

Koska journalistin tehtävä ei ole palvella yritystäsi vaan omaa yleisöään, tulee jokaisen ansaittua medianäkyvyyttä hamuilevan ohjelmistoyrityksen vetäjän ja markkinointiviestinnästä vastaavan tietää, miten journalistin huomio herätetään.

Avaamme Ohjelmisto- ja e-business ry:n workshopissa 26.4. San Francisco Agencyn asiantuntijoiden Nina Enrothin ja Reetta Ilon johdolla, miten ansaittua mediankäyvyyttä saa ja miten se tukee yrityksesi kasvua.

Workshopissa opit:

  • Miten PR-työ (Public Relations eli tiedotus- ja suhdetoiminta) eroaa markkinoinnista?
  • Mikä ylittää uutiskynnyksen?
  • Mitä tarkoittaa yksinoikeudella tarkoitettu uutinen?
  • Miten mediaa voi lähestyä?
  • Mitä tarkoittaa journalistille pitchaaminen?
  • Voinko minä päästä yritystarinallani Helsingin Sanomiin tai Financial Timesiin?

Tervetuloa mukaan online! Workshopin tarjoaa Ohjelmisto- ja e-business ry.

Studiossa

Nina Enroth

Nina Enroth johtaa San Francisco Agencyn omaa Bay Area -freelancerverkostoa, johon kuuluu kymmeniä kokeneita markkinointialan ammattilaisia. Nina on työskennellyt 20+ vuotta viestinnän ja markkinoinnin parissa niin yrityksissä kuin toimistoissa, niin startupien kuin isompien yritysten ja julkishallinnon organisaatioiden kanssa. Nina tietää, että ilman viestintää ei tapahdu mitään, ja haluaa kannustaa ihmisiä viestimään fiksusti ja rohkeasti.

***
San Francisco Agency on Suomen kansainvälisin PR- ja viestintätoimisto, jonka erityisosaamista on auttaa teknologiayrityksiä kirkastamaan viestintästrategiaansa ja kertomaan kiinnostavia tarinoitaan ansaitussa mediassa. Vuonna 2021 yrityksen asiakkaat saivat läpi yhteensä yli 1000 uutista medioissa kuten Helsingin Sanomissa, Talouselämässä, The Telegraphissa, Bloombergissa, Venturebeatissa ja CNBC:llä.

Reetta Ilo

Reetta Ilo vastaa San Francisco Agencylla startup- ja sijoittajaviestinnästä. Reetalla on vuosien kokemus teknologiayritysten viestinnän auttamisesta. Turun yliopistossa suoritettujen kahden maisteritutkinnan jälkeen hän on muun muassa työskennellyt Finnish Business Angels Networkilla kansainvälisten asioiden päällikkönä ja johtanut globaalia markkinointiviestintää suomalaisessa startupissa. Reetan intohimona on auttaa aikaisen vaiheen yrittäjiä tuomaan äänensä kuuluviin kansainvälisissä ja kotimaisissa medioissa.

***
San Francisco Agency on Suomen kansainvälisin PR- ja viestintätoimisto, jonka erityisosaamista on auttaa teknologiayrityksiä kirkastamaan viestintästrategiaansa ja kertomaan kiinnostavia tarinoitaan ansaitussa mediassa. Vuonna 2021 yrityksen asiakkaat saivat läpi yhteensä yli 1000 uutista medioissa kuten Helsingin Sanomissa, Talouselämässä, The Telegraphissa, Bloombergissa, Venturebeatissa ja CNBC:llä.