Toimiva sisältömarkkinointi on systeemi - Antti Pietilä
Sisältömarkkinointi on yksi tärkeimmistä ja samalla käytetyimmistä SaaS-yrityksen markkinointikeinoista, erityisesti jos maailmalle tekee mieli. Sen avulla on menty kansainväliseen menestykseen ilman mainosbudjettia ja myyntimiehiä, jopa pelkästään toimitusjohtajan omin kirjoituksin, ilman rahoitusta. Onko sama vielä mahdollista?
Antti Pietilä jäsentää mistä sisältömarkkinoinnissa on kysymys ja miten siitä rakennetaan omaan tilanteeseen ja myyntimalliin sopiva toimiva systeemi. Sisältömarkkinointi on erilainen lähestymistapa, joka menee yli koko markkinoinnin. Samalla se on systeemi, joka toimii vain kun kaikki olennaiset rattaat ovat paikallaan. Se tukeutuu vahvasti sosiaaliseen mediaan, hakukonemarkkinointiin (ml. SEO), sähköpostimarkkinointiin ja hyödyntää kirjoitetun sisällön lisäksi mm. webinaareja. Samalla sillä on ulottuvuus digitaalisen maailman ulkopuolella.

Antti Pietilä
Antti Pietilä on SaaS-klubin vetäjä, ohjelmistoyrittäjä ja johtavia sisältömarkkinoinnin asiantuntijoita ja -tekijöitä. Antti aloitti sisältömarkkinoinnin 300 blogijuttua sitten ensimmäiselle SaaS-tuotteelleen, mutta asiakkaiden kiinnostus markkinointiin ja sen välineisiin käänsivät fokuksen markkinoinnin automaatiotuotteeksi.
Mistä sitten pitäisi kirjoittaa? - Jaakko Tapaninen
Jaakko Tapaninen käy läpi miten sisällön aiheet ja niiden käsittelytavat valitaan kun tavoitteena on houkutella laatulukijoita. Sisältöä voi tuottaa, puhutaan sitten tekstistä, videosta tai äänestä, klikkejä kalastellen ja hakusanoja optimoiden. Laatuasiakkaita lähestymistavalla ei kuitenkaan saavuteta, tai ainakaan hurmata. Mistä sitten pitäisi puhua kun tavoitteena on koukuttaa älykkäät business-päättäjät?

Jaakko Tapaninen
Jaakko Tapaninen on sisältömarkkinointitoimisto Great Point Oy:n toimitusjohtaja, perustaja ja strategi. Aikaisemmin mm. City-lehden toimittajana ja toimituspäällikkönä, Imagen päätoimittajana, Tammen kirjallisuusjohtajana ja mediayhtiön toimitusjohtajana ovat luoneet Jaakolle rautaisen pelisilmän siihen minkälaisella sisällöllä tavoiteyleisö hurmataan.