Software From Finland to European markets
Kansainvälinen kasvu tähtäimessä? Suomalaista softaa maailmalle!
Software From Finland to European Markets -valmennus alkaa kesän jälkeen. Valmennuksessa rakennetaan valittuun kohdemaahan myyntisuunnitelma, tehdään Business Finland (ex-Tekes) rahoitushakemus kv-laajentumiselle sekä räätälöidään joka yritykselle oma kasvu- ja kansainvälistymisstrategia.
Osallistujat tekevät yrityksilleen tämän lisäksi valmennuksen aikana tavoiteasiakasprofiilit, kohdemarkkinoiden markkinointisuunnitelman, suunnitelman yhteistyökumppaniverkoston rakentamiseksi, markkinointiautomaation toimintasuunnitelman, Kv SoMe-plänin, markkinointiviestin uudet vaihtoehdot sekä etenemissuunnitelman kohdemarkkinoille.
Esimerkkimaana Hollanti, joka ollut onnistunut Euroopan avaus usealle jäsenyrityksellemme.
Osallistujat valitaan kansainvälistymisedellytysten ja kasvuhalukkuuden perusteella. ELY-keskus tukee hanketta todella vahvasti, joten yritysten rahoitusosuus varsin pieni!
Valmennuksessa mukana jo:
Attido Oy, Applixure Ltd, Biocode Oy, Data Prisma Oy, Innotect Oy, Poplatek Payments Oy, Voltio Oy, Fluidit Oy, Mapita Oy, Expak Systems Oy
Mitä yritys saa
Yrityskohtainen kasvu- ja kansainvälistymissuunnitelma.
Business Finland -hakemuksen kansainvälistymisen tueksi.
Käytännönläheistä valmennusta alan parhaista käytännöistä yritysjohdon kannalta: kasvu, kv-myynti, digimarkkinointi.
Vertaisoppimista ja –kokemuksia toisilta softayrityksiltä. Yrityscaseja. Käytännönläheistä osaamista ja uusia kontakteja.
Ohjelmaan hakeminen
Valmennukseen haetaan Ohjelmisto- ja e-business ry:n kautta. Mukaan otetaan max. 24 yritystä. Osallistujat valitaan kansainvälistymisedellytysten ja kasvuhalukkuuden perusteella. Ohessa alustavat tiedot kustannuksista.

Valmennuksen sisältö + etätehtävät
Valmennuksen aloitus: Ohjelmistomyynti Eurooppaan (Hollanti esimerkkinä), rahoitusmahdollisuudet ja rahoituksen hakeminen. DutchEmbassy..
–Etätehtävä: tavoiteasiakkaat kohdemaassa
Yrityksen kasvustrategia 2.0, Gaselliyritysten parhaita käytäntöjä. Kansainvälistymisen strategiset valinnat ja vaiheet, tavoiteasiakaskunta ja –markkinat
–Etätehtävä: kasvustrategian laatiminen
Ohjelmistotalon kv-markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, yritysesimerkkeinä mm. Baswareja Efima
–Etätehtävä: kohdemarkkinoiden markkinointisuunnitelma
Markkinatutkimukset, koemarkkinointi ja pilotointi
–Etätehtävä: suunnitelma markkinatutkimuksen/koemarkkinoinnin teetättämisestä
Kv-myyntiprosessi ja myynnin johtaminen, case Vainu
–Etätehtävä: kv-myynnin johtamisjärjestelmän kuvaaminen
Sopimukset, jälleenmyyntiverkoston rakentaminen, PartnerProgram, IPR-asiat, case DB Pro
–Etätehtävä: suunnitelma yhteistyökumppaniverkoston rakentamiseksi
Myynnin ja markkinoinnin uudet digitaaliset keinot ja kuinka niitä voi hyödyntää kansainvälistymisessä: socialselling, growthhacking, digitalmarketingsekä inbound, outboudvai molemmat. Markkinointiautomaation hyödyntäminen myynnin näkökulmasta.
–Etätehtävä: Markkinointiautomaation käytön toimintasuunnitelma
Myyjän ja markkinoijan sosiaalinen näkyvyys ja asiantuntijasisällön jakaminen verkossa. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja käytännöt: Somemarkkinointipäivä ja Twitter-työpaja, Markkinointiviestinnän konsepti, media-ja bloggaajayhteistyö sekä lanseerausviestintä.
–Etätehtävä: Sosiaalisen näkyvyyden lisäämissuunnitelma
Markkinointiviestintä, ostajan polun rakentaminen ja konversio-optimointi. Yrityscase.
–Etätehtävä: Markkinointiviestimme uudet vaihtoehdot
Hakukoneoptimointi ja hakukonemarkkinointi, kun mennään kv-markkinoille
–Etätehtävä: analyysi hakukonenäkyvyytemme mahdollisuuksista kohdemarkkinoilla
Hollannin markkinat –asiantuntijapuheenvuorot + case Heeros Oyj
–Etätehtävä: etenemissuunnitelma kohdemarkkinoille
Valmennuksen yhteenveto, kokemuksien jako ja päätös
Valmentajat
Aikataulu
Olen kiinnostunut valmennuksesta
Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian!